قاصدک

شعر و...

قاصدک

شعر و...

دردواره ها

دوستان خوبم سلام

امروز بدجوری دلم گرفته...

 

دلم گرفته است

دلم گرفته است

به ایوان می روم و انگشتانم را

 بر پوست کشیده شب می کشم

چراغ های رابطه تاریکند

چراغ های رابطه تاریکند

کسی مرا به آفتاب معرفی نخواهد کرد

کسی مرا به میهمانی گنجشک ها نخواهد برد

پرواز را به خاطر بسپار

پرنده مردنی است

«فروغ فرخزاد»

 

 

 

 

دردواره ها

 

دردهای من

جامه نیستند تا ز تن درآورم

چامه و چکامه نیستند

تا به رشته سخن در آورم

نعره نیستند

تا ز نای جان برآورم

دردهای من نگفتنی

دردهای من نهفتنی است

دردهای من

گر چه مثل دردهای مردم زمانه نیست

درد مردم زمانه است

مردمی که چین پوستینشان

مردمی که رنگ روی آستینشان

مردمی که نام هایشان

جلد کهنه شناسنامه هایشان

درد می کند

من ولی تمام استخوان بودنم

لحظه های ساده ی سرودنم

درد می کند

انحنای روح من

شانه های خسته ی غرور من

تکیه گاه بی پناهی دلم شکسته است

کتف گریه های بی بهانه ام

بازوان حس شاعرانه ام

زخم خورده است

دردهای پوستی کجا؟

درد دوستی کجا؟

این سماجت عجیب

پافشاری شگفت دردهاست

دردهای آشنا ، دردهای بومی غریب

دردهای خانگی ، دردهای کهنه لجوج

اولین قلم

حرف ،  حرف درد را

در دلم نوشته است

دست سرنوشت ، خون درد را

با گلم سرشته است

پس چگونه سرنوشت ناگزیر خویش را رها کنم؟

درد رنگ و بوی غنچه ی  دل است

پس چگونه من

رنگ و بوی غنچه را ز برگ های تو به توی آن جدا کنم؟

دفتر مرا

دست درد می زند ورق

شعر تازه ی مرا

درد گفته است

درد هم شنفته است

پس در این میان من

از چه حرف می زنم؟

درد ،  حرف نیست

درد نام دیگر من است

من چگونه خویش را صدا کنم؟

«  قیصر امین پور »

 

Have a nice day

 

نظرات 6 + ارسال نظر
بهناز دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:54 ب.ظ http://behnaz_85.persianblog.ir

سلامممممممممممممممممم
خوبی هدی جونممممممممم؟
ممنون خانومی از این که سر زدی
منم با کمال میل لینکتونو گذاشتم
شعر ها هم زیبا بودن

رسول سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:45 ق.ظ http://shei2ni.parsiblog.com

سلامی به گرمی آفتاب
وبلاگ عشقولانه و رمانتیکی داری
منم خیلی از شعر خوشم میاد
چون به آدم احساس آرامش میده

می خواستم برات چند تا بیت شعر بنویسم تا کیف کنی
ولی گفتم تو خماریش بمونی بهتره
از اینکه نظر داده بودی خیلی ممنون
خوشحال میشم که این بازدید آغاز دوستی من و تو باشه
فی امان الله

afshin, germany سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:01 ق.ظ http://rooidad.persianblog.ir

با درود به شما دوست عزیزم ,,

با یک داستان کوتاه بروزم ,, شاد باشید و بدرود

دوستدارتان افشین ,,[گل][گل][گل][عینک]

آریا سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:03 ق.ظ http://bluegalexy.blogsky.com

فروغ
انتخاب خوبیه ...
موفق باشی

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:25 ق.ظ

ای کرمت بزنه

م پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:04 ق.ظ http://adabdoostan.blogfa.com

سلام. تبریک میگم مطالب فوق العاده ای بود. به خصوص اون گلی که من کش رفتم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد