قاصدک

شعر و...

قاصدک

شعر و...

نمی خواهم بمیرم!

نمی خواهم بمیرم! 

نمی خواهم بمیرم با که باید گفت؟

کجا باید صدا سر داد

در زیر کدامین آسمان

روی کدامین کوه؟

که در ذرات هستی ره برد توفان این اندوه

که از افلاک عالم بگذرد پژواک این فریاد!

کجا باید صدا سر داد؟

فضا خاموش و درگاه قضا دور است

زمین کر، آسمان کور است

نمی خواهم بمیرم با که باید گفت؟

 

اگر زشت و اگر زیبا

اگر دون و اگر والا

من این دنیای فانی را

هزاران بار از آن دنیای باقی دوست تر می دارم

به دوشم گر چه بار غم توان فرساست

وجودم گر چه گردآلود سختی هاست

نمی خواهم از این جا دست بر دارم!

تنم در تار و پود عشق انسان های خوب نازنین بسته است

دلم با صد هزاران رشته ، با این خلق

با این مهر،  با این ماه

با این خاک ، با این آب ...

پیوسته است

مراد از زنده ماندن امتداد خورد و خوابم نیست

توان دیدن دنیای ره گم کرده دررنج و عذابم نیست

هوای هم نشینی با گل و ساز و شرابم نیست

 

جهان بیمار و رنجور است

دو روزی را  که بر بالین این بیمار باید زیست

اگر دردی ز جانش بر ندارم ناجوانمردی است

 

نمی خواهم بمیرم تا محبت را به انسان ها بیاموزم

بمانم تا عدالت را برافرازم ، بیفروزم

خرد را ، مهر را تا جاودان بر تخت بنشانم

به پیش پای فرداهای بهتر گل برافشانم

چه فردائی ، چه دنیایی!

جهان سرشار از عشق و گل و موسیقی و نور است ...

نمی خواهم بمیرم ای خدا!

                                ای آسمان!

                                               ای شب!

نمی خواهم

                    نمی خواهم

                                            نمی خواهم

                                                   مگر زورست! 

«فریدون مشیری» 

نظرات 11 + ارسال نظر
امیر علی سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:06 ق.ظ http://sms2him.blogsky.com/

سلام بلاگت جذاب,خواستی منو لینک کن با ا سم جامع ترین سایت sms و ... خوشحال میشم....

سمانه سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:10 ق.ظ http://samfitilemoeen.blogsky.com

سلام هدی جان.. ممنون که لینکم کردی من هم اینکار رو میکنم با کمال میل.. خوب پس شما هم فیتیله رو خیلی دوست دارید.. ازتون خواهش میکنم چهار شنبه و پنج شنبه و جمعه ساعت ۹ بشینید پای تلویزیون و ویژه برنامه های عید فطر فیتیله رو ببینید و در اخر هر برنامه تشریف بیاریید وبلاگم و تو نظر سنجیم شرکت کنید..
سوالا هم ایناست..
بهترین ایتم نمایشی از نظر شما
دلیل انتخاب
انتقادات و پیشنهادات کلی..
خوب امیدوارم دوستای خوبی برای هم باشیم.. خیلی لطف کردید که تشریف اوردیب وبلاگم و در واقع دعوت منو پذیرفتید.. اگه همیشه تو نظر سنجیهام هم شرکت کنید عالی میشه.. موافقید؟؟ من منتظر الکیتون هستم..
فقط چون برای این سه برنامه من فقط یک پست ارائه میدم ازتون خواهشیکنم بعد هر برنامه تشریف بیارید و قید کنید جواب نظر سنجیه روز چهار شنبه مثلا...

مرسی
مرسی
مرسی
مرسی
مرسی

راستی نامه رو تایید نمیکنید؟؟ منظورم نامه ایه که تو همون پست اوایلش نوشتم.. زودی بیایید بخونیدش....

سمانه پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:18 ق.ظ http://samfitilemoeen.blogsky.com

سلام به تو دوست خو بم ,,,,,,,,,,,,,,,,,
|من اپم تو وبلاگم منتظر حضورت| '"",||_____
|_..._.. .__________________|====_|___|..,]|
"(@ )'(@ )"'"""""""""""""''"""(@)'(@)"""""(@) بدو بدو بیا نظر سنجی دارم میدونی که..
[گل

سمانه جمعه 12 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:34 ق.ظ http://samfitilemoeen.blogsky.com

......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you
..I Love you
...I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you
..I Love you
...I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
اپم نظر سنجی دارم.. منتظرتم.. بدو بیا..[گل]

سمانه سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:01 ق.ظ http://samfitilemoeen.blogsky.com

سلام عیزیم.. مرسی که به یادم بودی و فراموشم نکردی.. مرسی به خاطر پشتکارت و این همه اهمیتی که به وبلاگم دادی و با اینکه برای شما دیر باز شد اومدی.. راستش نظر سنجی که سوالاش تو ی هر پستم تکرار میشه.. و جوابها هم که چون هر هفته بعد برنامه اپدیت میشم دوستان میان برامتو همون پست کامنت میزارن و جوابها رو به ترتیب مینویسند . در نهایت جمع بندی میشه و....دوستت دارم..

سمانه سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:17 ب.ظ http://samfitilemoeen.blogsky.com



سلام خانومی.. کجایی جواب سوالتو نوشتم.. بابا تازه پیدات کردم تنهام نذار.. حالا که تو هم از طرفدارای برنامه ای واجبه که هر هفته تو نظر سنجیهام شرکت کنی.. جمعه حتما بعد برنامه بیا.. گفتم که در قالب یه کامنت جواب سوالا رو برام بنویس..
دوستت دارم..
فراموشم نکن..

سمانه پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:05 ب.ظ http://samfitilemoeen.blogsky.com

سلام خانوم گل خوبی؟ منو که فراموش نکردی فردا بعد برنامه خبرت میکنم.. قدم رو چشمام بزار وبلاگ کوچیکمو نورانی کن.. جواب نظر سنجی دستای نازتو میبوسه..[بوسه]

سمانه جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:45 ب.ظ http://samfitilemoeen.blogsky.com

•.¸ღ♥ღ'•.¸ღ♥ღ'•.¸ღ♥ღآپـــــــــــم بیــــــــا•.¸ღ♥ღ •.¸ღ♥ღ •.¸ღ♥ღ



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥آپــــــــــــم بیــــــــا♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



'•.¸ღ♥ღ'•.¸ღ♥ღ'•.¸ღ♥ღآپـــــــــــم بیــــــــا•.¸ღ♥ღ •.¸ღ♥ღ •.¸ღ♥ღ

reza سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ب.ظ

نمی خواهم بمیرم
نمی خواهم
نمی خواهم
اما زوره
باید بمیرم

ss جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ب.ظ

khelili khoshgel boud...mamnoun azizam...

محسن یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:26 ب.ظ http://aghayeman.mahtarin.com/

عالی!
عاشق فریدون مشیری ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد