قاصدک

شعر و...

قاصدک

شعر و...

به باغ هم سفران

 

گلچین روزگار عجب با سلیقه است   می چیند آن گلی که به عالم نمونه است

 

دوستان مهربونم سلام

دوشنبه هفته ای که گذشت سالگرد درگذشت دکتر حسابی فیزیکدان برجسته ایرانی بود. به همین مناسبت دیروز یعنی پنجشنبه مراسمی با حضور دوستان و شاگردان وی در منزل شخصی ایشان برگزار گردید. نمی دونم دکتر حسابی را چه قدر می شناسید، ولی بهتون توصیه می کنم که حتما حتما زندگینامه اش را که پسرش بعد از فوتش جمع آوری و چاپ کرده بخونید، من هم سعی می کنم در آینده نزدیک خلاصه و یا شاید هم قسمت هاییش را براتون بنویسم.

 

                                                

d   f    d   f   d   f    d   f

 

 

صدا کن مرا ، صدای تو خوب است

صدای تو سبزینه آن گیاه عجیبی است

که در انتهای صمیمیت حزن می روید

در ابعاد این عصر خاموش

من از طعم تصنیف ، در متن ادراک یک کوچه تنهاترم

بیا تا برایت بگویم چه اندازه تنهایی من بزرگ است

و تنهایی من شبیخون حجم تو را پیش بینی نمی کرد

و خاصیت عشق این است

کسی نیست بیا زندگی را بدزدیم ، آن وقت

میان دو دیدار قسمت کنیم!

بیا با هم از حالت سنگ چیزی بفهمیم

بیا زودتر چیزها را ببینیم

ببین ، عقربک های فواره در صحنه ی ساعت حوض

زمان را به گردی بدل می کنند

بیا آب شو مثل یک واژه در سطر خاموشی ام

بیا ذوب کن در کف دست من جرم نورانی عشق را

در این کوچه هایی که تاریک هستند

 من از حاصلضرب تردید و کبریت می ترسم

من از سطح سیمانی قرن می ترسم

بیا تا نترسم من از شهرهایی که

 خاک سیاشان چراگاه جرثقیل است

مرا باز کن ، مثل یک در به روی هبوط گلابی

در این عصر معراج پولاد

مرا خواب کن زیر یک شاخه

دور از شب اصطکاک فلزات

اگر کاشف معدن آمد صدا کن مرا

و من در طلوع گل یاسی از پشت انگشت های تو

بیدار خواهم شد و آن وقت

 حکایت کن از گونه هایی که من خواب بودم و تََر شد

بگو چند مرغابی از روی دریا پریدند

در آن گیر و دادی که چرخ زره پوش

 از روی رویای کودک گذر داشت

قناری نخ زرد آواز خود را

 به پای چه احساس آسایشی بست

بگو در بنادر چه اجناس معصومی از راه وارد شد

چه علمی به موسیقی مثبت بوی باروت پی برد

چه ادراکی از طعم مجهول نان

 در مذاق رسالت تراوید

و آن وقت من ، مثل ایمانی از تابش استوا گرم

تو را در سرآغاز یک باغ خواهم نشانید

 

«سهراب سپهری»

 g Have a good wee s

 

نظرات 8 + ارسال نظر
سعید جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:22 ب.ظ http://www.saeedbizar.persianblog.ir

ممنون از حضورت

رسول جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:30 ب.ظ http://shei2ni.parsiblog.com

سلام
نه جون تو
بلدم
می خوام ازش سوء‌ استفاده نشه
ولی اگه ازم خواهش کنی
شاید برات بنویسم
بازم به من سر بزن

منو برق گرفته!!! جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:13 ب.ظ http://www.meghdadminevisad.persianblog.ir/

سلام
کاش فقط نشناسیم. یخورده هم چیز یاد بگیریم ازش.
قضیه این که چی شد که منو برق گرفت رو بعدها می‌نویسم.
یا علی

afshin, germany شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:43 ق.ظ http://rooidad.persianblog.ir

sepas az mehret va nazaret ,, payandeh iran ,, bedrood

فرزاد شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:32 ق.ظ

سلام هدا خانوم
شرمنده من مسافرتم ولی مرسی سر زدید

farzad شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:36 ق.ظ

سلام هدا خانوم
من الان مسافرتم ولی مرسی شما سر زده بودید

آریا شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:29 ب.ظ http://bluegalexy.blogsky.com

سلام
حسابی شخصیتی بود که تقریبا ۱ ماه عمرش واسه مردم شناخته شده بود
از صدقه سری خیلی مسئولین ...
الانم حسابی های زیادی وجود دارن
نگاه کنی میبینی
روحش شاد

بهناز شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:26 ب.ظ http://behnaz_85.persianblog.ir

صدا کن مرا ، صدای تو خوب است

صدای تو سبزینه آن گیاه عجیبی است

که در انتهای صمیمیت حزن می روید


سلام ممنون هدی جون از حضورت
خیلی قشنگ بود
راستی اگه با تبادل لینک موافق بودی خبرم کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد