قاصدک

شعر و...

قاصدک

شعر و...

خاطرات مدرسه

خاطرات مدرسه

یاد آن روز که بی غم بودیم ، بی خبر زا همه عالم بودیم

هم چو یک روح ولی در دو بدن ، دل تو بود یکی با دل من

تازه رو چون گل بستان بودیم ، هر دو اطفال دبستان بودیم

صحن جولانگه ما مدرسه بود ، مشکل آن روز فقط هندسه بود

جز ز تنبیه معلم سر درس ، کی مرا بود ز کس وحشت و ترس

کی تو را بود غم و غصه به دل ، یا به جز درس ریاضی مشکل

یاد داری ز دبیر انشاء ، خواستی معنی نومیدی را

گفت امروز نخواهی فهمید ، گویم این را به تو وقتش چو رسید

الغرض جور فراوان بردیم ، تا که آن راه به پایان بردیم

پس شباب آمد و آن بی خبری ، عمر در بی خبری شد سپری

همچو بلبل همه در نغمه و ساز ، گرد گلهای چمن در پرواز

تا که امروز پس از چندین سال ، تا مگر دور کنم جان زملال

تا ز نو تازه شود عهد قدیم ، سوی تو بال گشودم چو نسیم

تا کنم با تو ز نو راز و نیاز ، صبح دم سوی تو کردم پرواز

گفتم ار لب به سخن بگشاییم ، رنگ اندوه ز دل بزداییم

لیک افسوس چه دیداری بود ، لحظه سخت دل آزاری بود

ما دو تن چون دو گل پژمرده ، سیلی از باد خزانی خورده

ناگهان ساکت و خاموش شدیم ، از می خاطره مدهوش شدیم

در زبان قوت گفتار نبود ، دیده را طاقت دیدار نبود

آن چه دیدیم در ایام شباب ، مگر امروز ببینیم به خواب

این زمان غیر گرفتاری نیست ، فرصت یاری و غمخواری نیست

چو غریقی که به ساحل نرسد ، غیر مشکل پی مشکل نرسد

کاش از لطف خدا بار دگر ، می سپردیم ره رفته به سر

کاش ایام خوش مدرسه بود ، مشکل ای کاش فقط هندسه بود

عاقبت معنی نومیدی را ، اوستادی دگر آموخت به ما

«مهدی سهیلی»

 

         See you later

 

نظرات 3 + ارسال نظر
منو برق گرفته!!! سه‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:00 ب.ظ http://www.meghdadminevisad.persianblog.ir/

سلام
خوب یادم هست مشکل اساسی من املا بوده نه هندسه. الان هم این مشکلو دارم البته.
مهدی سهیلی؟ قبلا اسمشو نشنیده بودم. نه خیلی شعر می‌خونم(سبزینه)
یاعلی

سما چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 06:40 ق.ظ http://saghar56.parsiblog.com

سلام
متن جالبی بود
منم به روز هستم
تر بزنی خوشحال می شم
یاحق

آریا چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام عزیز
قشنگ بود
من کرمانم
شرمنده که زود به زود نمیتونم بهت سر بزنم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد